tag:blogger.com,1999:blog-9057686567996056143.post1035221668019038061..comments2022-10-06T10:17:57.095+02:00Comments on Enrique Lomas López: Llengua i educacióEnrique Lomas Lópezhttp://www.blogger.com/profile/09593339378148617929noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-9057686567996056143.post-76296278681860622192012-03-23T00:36:40.453+01:002012-03-23T00:36:40.453+01:00Moltes gràcies Demi! :)
La primera cosa, és que p...Moltes gràcies Demi! :)<br /><br />La primera cosa, és que per a corregir i detectar els casos de transferència/interferència, s'ha d'adequar el contingut de l'assignatura de castellà. Els continguts no poden ser els mateixos per als xiquets manxecs que per als valencians perquè la situació d'inici no és la mateixa per esta cohabitació de llengües.<br /><br />Després, jo pense que el valencià hauria de ser la llengüa vehicular de l'ensenyament. M'explique. Ací es pot viure en castellà sense cap problema, és a dir, no és "necessari" (per dir-ho així) conéixer el valencià. El contrari és més complicat.<br /><br />Pense que en una situació en la qual el valencià (per estatus, pel número de parlants, etc.) és una llengua minoritària/minoritzada (no entre en este debat ací), s'ha d'aconseguir que els alumnes puguen fer del valencià una llengua d'ús normal(itzat). I crec que la solució és que el valencià siga la llengua vehicular de l'ensenyament.<br /><br />El problema és quan la "gent" (ja sabem quina gent...) argumenta la "igualtat" del 50%, i vol que el castellà esdevinga llengua vehicular. Limitar l'ús del valencià és també limitar un coneixement complet (i correcte) d'una llengua que no té el mateix reconeixement (social, institucional) que la llengua majoritària.<br /><br />A Catalunya és el que volen fer. Ací, la Conselleria vol suprimir els programes en valencià (em faig un embolic amb les sigles), si substituir-los per un únic programa trilingüe castellà-valencià-anglés.<br /><br />El castellà continuarà a tindre el mateix prestigi i els alumnes tindran el mateix nivell. El valencià es vorà perjudicat. I l'anglés... en fi... tant se val que siga anglés o xinés medieval, perquè no s'aconseguirà res si no canvien més coses del sistema educatiu.<br /><br />Eixe és més o menys el tema... :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9057686567996056143.post-11282157804894035002012-03-20T23:15:21.822+01:002012-03-20T23:15:21.822+01:00M'encanta trobar-me en les teues reflexions so...M'encanta trobar-me en les teues reflexions sobre la nostra llengua. A més, sempre estàs tan informat que inclús em fa enveja (de la bona eh) no adonar-me abans de totes estes coses que comentes. Gran reflexió, pròpia d'algú que valora la llengua i el respecte entre llengües per davant del "politiqueo", però...creus que el castellà s'aprendria de igual manera relegant-lo a la premissa que "s'aprén fora"? A més no considere que els alumnes tinguen un nivell C2 en aquesta llengua quan acaben l'institut. Es més, per experiència de tants i tants particulars i tants i tants cursos puc dir que el valencià "entra" més en els textos en castellà dels alumnes que viceversa. Tal vegadada això que comentes de tranferència / interferència siga la clau, però no m'ha quedat molt clar, podries explicar-m'ho?. El problema es presenta difícil i no sabria argumentar res, però no crec que fent del valencià la llengua acadèmica per als nostres alumnes estiguem sent justos en ninguna de les dos llengües. Les línes de PIP i PEV jo sempre les he vist bé...que ja no estan?Demi Fernández Muñozhttps://www.blogger.com/profile/08155669443198222743noreply@blogger.com